Національно-патріотичне виховання здійснюватиметься за новою Концепцією

konczepcziya.pdf
Adobe Acrobat Document 155.0 KB
metodichni-rekomendacziyi-po-predmetax.p
Adobe Acrobat Document 354.3 KB
ministr-plan-zaxodiv-16-chervnya-ostatoc
Adobe Acrobat Document 314.5 KB

Завданням: є формування патріотичних почуттів, тобто, вироблення високого ідеалу служіння народові, готовність до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання української держави.

Мета – виховання громадянина-патріота, який володіє глибоким розумінням громадянського обов’язку, готовий у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими і військово-технічними знаннями, прагнути до фізичного вдосконалення, вивчати бойові традиції та героїчні сторінки історії Українського народу, його Збройних Сил.

          В учбовій діяльності реалізація патріотичного виховання відбувається за допомогою  становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверену, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, і забезпечувати її національну безпеку, знати свої права і обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві.

   В нашому закладі патріотичне виховання також конкретизується через систему таких виховних завдань:

· утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

·     виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

·     підвищення престижу військової служби як виду державної служби, а звідси культивування ставлення до солдата як до державного службовця;

·     визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;

·  усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;

· сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;

·    формування етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу; визнання духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього;

· формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

·  утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства; культивування кращих рис української ментальності – 

·  працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;

· формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;

 

·  спонукання зростаючої особистості до активної протидії аморальності, правопорушенням, шовінізму, фашизму.     

ПЛАН

заходів, спрямованих на реалізацію

 Концепції національно-патріотичного виховання учнів

в Краматорській загальноосвітній школі - інтернаті І-ІІ ступенів № 3

на 2015/2016 навчальний рік

 

з/п

Виховні завдання, заходи

Термін

виконання

Відповідальні

І. Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та можливостей

1.

Забезпечення права вибору учнями  здобуття освіти, форм навчання, участі в організації навчально-виховного процесу

Постійно

Педагоги школи

2.

Удосконалення системи позаурочної діяльності як невід’ємної складової системи безперервної освіти, спрямованої на забезпечення творчого, інтелектуального та духовного розвитку дітей, на задоволення їх інтересів та індивідуальних запитів у сфері культури, спорту, мистецтва, науки, природи.

Постійно

Заступник директора з ВР

3.

Забезпечення індивідуального підходу до особистості та виховання.

Постійно

Педагоги школи

Керівники гуртків

ІІ. Виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь

1.

Проведення у школі-інтернаті  тижня правової освіти та виховання, спрямованого на розвиток у школярів почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця в суспільстві, можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків.

листопад

Заступник директора з ВР

Вчитель правознавства

2.

Проведення у школі-інтернаті огляду-конкурсу на кращий куточок правової освіти та виховання.

листопад

Педагог – організатор

3.

Забезпечення розміщення державної символіки в навчальному закладі, виконання державного Гімну  під час проведення різноманітних урочистих зібрань, спортивних змагань, інших масових заходів.

Постійно

Адміністрація

4.

Забезпеченя участі школи-інтернату в міських заходах до Дня Державного Прапора України.

серпень

Художній керівник

Педагог-організатор

5.

Забезпечення проведення циклу заходів за темою: «Мої права і обов’язки за Конституцією України»: - бесіда «Символи України» - бесіда «Конституція України – Основний Закон» - Брейн-ринг на знання І розділу Конституції України для учнів 9 класу.

вересень-грудень 2015

Вчитель правознавства

Вихователі

6.

Участь у Міжнародному Україно-Литовському конкурс малюнків «Здай кров заради життя»

 жовтень

Вчитель  образотворчого мистецтва

7.

Участь у проведенні обласної виставки квіткових композицій до Дня захисника України

 

жовтень

Вчитель трудового навчання

8.

Проведення ШМО вихователів «Використання державної символіки як засіб формування ціннісного ставлення до суспільства та держави»

листопад

Керівник ШМО вихователів

ІІІ. Формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного роду нації

1.

Забезпечення додержання норм статті 10 Конституції України та законодавства про мови. Утверджувати пріоритет української мови як державної

Постійно

Адміністрація

Педагоги школи

2.

Забезпечити проведення виховних заходів відповідно до Концепції державної мовної політики, спрямованих на виховання української мовної свідомості та національної гідності

Постійно

Заступник директора з ВР

Вихователі

3.

Провести конкурс на кращого знавця українського правопису «Майстер української орфографії»

лиспотад

Вчителі української мови та літератури

4.

Забезпечити участь школярів у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика, Шевченківському конкурсі, Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої».

жовтень 2015 – березень 2016

Вчителі української мови та літератури

5.

Провести Дні української писемності та мови

Листопад, лютий

Вчителі української мови та літератури, бібліотекар

6.

У рамках Школи передового педагогічного досвіду провести показові відкриті уроки української мови «Багатство і краса української мови»

Лютий

Вчителі української мови та літератури

Вчителі початкових класів

ІV. Формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне, на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини; відновлення і вшанування національної пам’яті 

1.

Організувати роботу щодо залучення учнів до вивчення історичного минулого, культури українського народу, пропагування здобутків національної духовної спадщини шляхом проведення акцій, конкурсів патріотичного спрямування

Постійно

Заступник директора з ВР

Вчитель історії

Вчителі української мови та літератури

2.

Забезпечити проведення в школі зустрічей, вечорів пам'яті, творчих конкурсів, походів шляхами бойової слави, з метою пропагування та виховання дітей та учнівської молоді на кращих зразках героїчної історії країни, славних бойових і трудових традицій старшого покоління

Протягом року

Адміністрація

вчитель історії

3.

Провести для вихователів круглий стіл на тему: «Формування ціннісних орієнтацій учнів»

грудень

Заступник директора з ВР

Керівник ШМО вихователів

4.

Провести заходи: 1. Модулі:

 - «Я-українець і цим пишаюся»

 - «Мій край, моя історія жива»

 - «Шляхами подвигу і слави»

2. Тижні:

- українського козацтва «У єдності – наша сила»

- Пам’яті «Навічно в пам’яті народній»

Жовтень, грудень, травень,

 

 

12-17.10.2015

 

04-11.05.2016

ЗДВР, класні керівники, учителі історії

5.

Організувати проведення заходів із відзначення ювілейних, історичних, пам’ятних дат, знаменних подій у житті українського народу.

Протягом року

Адміністрація

6.

Провести загальношкільні свята, приурочені до традиційних народних свят: Дня Покрови Пресвятої Богородиці, Дня Святого Миколая, Свята Різдва Христова, Великодня тощо

Протягом року

 Заступник директора з ВР

Педагог-організатор

Художній керівник

Вихователі

7.

Організація та проведення конкурсу проектних робіт педагогів, спрямованих на виховання дбайливого ставлення до національних багатств, рідної природи, готовності до захисту Батьківщини, пошани до історичної пам’яті, любові до рідної культури, мови, національних свят і традицій.

листопад-грудень, 2015

Адміністрація

Педагоги, що атестуються

8.

Організація та проведення заходів з відзначення ювілейних, історичних, пам’ятних дат, знаменних подій в житті міста, всього українського народу.

 Протягом року

Адміністрація

Педагоги школи

9.

Організація участі школярів у міських та державних заходах: до Дня Соборності України, Дня пам’яті героїв Крут, Міжнародного дня рідної мови, Дні пам’яті Т.Г. Шевченка, Дня пам’яток історії та культури, Дня Перемоги, Дня Європи, Дня Матері, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Міжнародного дня сім’ї, Дня слов’янської писемності та культури, Дня Конституції України,  Дня Державного Прапора України, Дня українського козацтва, Дня української писемності і мови, Дня пам’яті жертв Голодоморів в Україні та інших.

Протягом року

Адміністрація

 Педагоги школи

 

10.

Проведення заходів, направлених на збереження традицій та звичаїв українського народу, вивчення його історичної та культурної спадщини.

 

Протягом року

Заступник директора з ВР

Вихователі

Пед. -організатор

11.

Забезпечення співпраці з радою ветеранів міста в організації проведення заходів до Дня Перемоги та інших пам’ятних дат.

 

Постійно

Заступник директора з ВР

 

12.

Забезпечення формування в дітей знань про Україну як  основного чинника національно-патріотичного виховання

Постійно

Вихователі

Вчителі правознавства,

історії, української мови та літератури

13.

Розширення можливостей туристсько-краєзнавчої роботи: участь у Всеукраїнському русі учнівської молоді України «Моя земля - земля моїх батьків», проведення міських етапів Всеукраїнської туристсько-краєзнавчої експедиції «Історія міст і сіл України», Всеукраїнської туристсько-краєзнавчої експедиції «Краса і біль України», Всеукраїнської історико-краєзнавчої акції учнівської молоді «Шляхами подвигу і слави», «Пам’ятати. Відродити. Зберегти».

Постійно

Заступник директора з ВР

Керівник туристичного гуртку

 

14.

Організувати тематичну виставку до Дня Збройних Сил України

06.12.2015

Шкільний бібліотекар

15.

Залучення учнівської молоді до вивчення історії, культури українського народу, пропагування здобутків національної духовної спадщини шляхом проведення акцій, фестивалів, конкурсів.

Постійно

 

 

Художній керівник

Педагог-організатор

Вихователі

16.

Продовжити роботу народознавчої освіти вихованців на базі бібліотеки

Постійно

Бібліотекар

 

17.

Організувати виставку робіт учнів «Чарівний світ українського орнаменту»у межах проведення тижнів малювання та трудового навчання

Жовтень-листопад

 

Вчителі ОТМ,

трудового навчання

 

V. Утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ Української народної республіки, Січових стрільців, Української повстанської армії до часів незалежності.

1.

Проведення конкурсів, вікторин з питань ролі Збройних сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України та її громадян від княжої доби до часів незалежності.

Протягом навчального року

Вчитель історії

2.

Забезпечення науково-методичного супроводу методичних розробок учителів історії, української мови та літератури та керівників гуртків

Протягом навчального року

Адміністрація

Керівники гуртків

VІ. Формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби

1.

Брати участь у днях відкритих дверей ВНЗ, які готують молодь до державної та військової служби.

Постійно

Адміністрація

Вихователі

 

2.

Забезпечення організації Почесної варти біля Вічного вогню до Дня Перемоги  та інших пам’ятних  дат Великої Вітчизняної війни.

Щорічно

Педагог-організатор

3.

Організація та проведення спартакіади серед допризовної молоді

Щорічно

Вчитель фізичної культури

4.

Проведення змагань «Нумо, хлопці!»

Грудень

Вчитель фізичної культури

5.

Організація та проведення приписки юнаків 1999 р.н. до призовної дільниці військомату

Листопад-грудень

Медична сестра

Вихователі

6.

Участь у благодійних акціях з підтримки учасників АТО на Сході України

Під час проведення акцій

Адміністрація

VІІ. Відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді

1.

Взяти участь у Всеукраїнському фізкультурно-оздоровчому патріотичному фестивалі «Нащадки козацької слави»

Щорічно, жовтень

Заступник директора з ВР

Вчитель фізичної культури

Вихователі

2.

Проведення  у  навчальних закладах тематичних уроків із історії України, виховних годин, бесід, лекцій за темами: «Козацькі сурми», «Славетні українці»,  «Козацькому роду нема переводу», «Сторінки історії українського козацтва», «День Святої Покрови Пречистої Богородиці – свято козацьке»

6-14 жовтня

2015 року

Вихователі

вчитель історії

3.

Організувати проведення у школі засідання «круглих столів», семінарів за темами: «Етапи створення Української козацької держави», «Роль українського козацтва в розбудові Української держави», «Про Січ і життя запорожців»

6-14 жовтня

2015 року

Вихователі

вчитель історії

4.

  Організувати проведення виставок дитячих малюнків, плакатів за темами: «Козацька Україна», «Славетні козаки»

Жовтень 2015

Вчитель ОТМ

VIII. Забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами

1.

Здійснювати у школі як форму виховної роботи шефський патронат між учнями молодших та старших класів

Постійно

Педагог-організатор

2.

Продовжити розвиток волонтерського руху, залучення школярів до посильної допомоги людям похилого віку, інвалідам, Центру реабілітації дітей, бійцям АТО

Постійно

Педагог-організатор

3.

Забезпечити участь школярів у Всеукраїнських та обласних благодійних заходах

Протягом року

Заступник директора з ВР

Вихователі

4.

Проводити заходи, спрямовані на формування світогляду солідарності поколінь, любові до матері і батька, поваги до свого роду

Протягом року

Педагоги

 школи-ітернату

5.

Проводити роботу з батьками в рамках програми «Родинна твердиня», сприяти оволодінню батьками сучасними педагогічними знаннями й уміннями

Протягом року

Вихователі

6.

Провести День Матері

Травень

Художній керівник

Вихователі

7.

Організація та проведення  виставок-ярмарок виробів, виготовлених дітьми на заняттях в гуртках, направлених на виховання у дітей доброчинності та милосердя

За потреби

Керівники гуртків

8.

Організація вивчення потреб молоді, зокрема шляхом проведення соціологічних досліджень

Раз на два роки

Психолог

9.

Включити в план роботи школи, плани вихователів заходи щодо розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці

Протягом навчального року

Адміністрація

Вихователі

10.

Брати участь у місячнику благоустрою міста: прибирання скверу, пришкільної території

Квітень, жовтень

Вихователі

11.

Здійснювати заходи зі збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, формування у школярів екологічної культури і підвищення екологічної свідомості

Постійно

Вчитель біології Вихователі

X. Сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я

 

1.

Забезпечувати участь учнів на всіх етапах масових заходів художньо-естетичного, науково-технічного, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, національно-патріотичного, фізкультурно-оздоровчого, військового та спортивного напрямку.

Протягом навчального року

Адміністрація

Педагогічний

колектив

2.

Організувати та провести заходи, спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я учнівської молоді, формування у школярів свідомої мотивації здорового способу життя, навичок дбайливого ставлення до власного здоров’я та життя.

Постійно

Вчителі фізичної культури, основ здоров’я

3.

Продовжити роботу інноваційної просвітницько-оздоровчої превентивної програми «Школа проти СНІДу».

Постійно

Психолог

 

4.

Забезпечити участь школярів у міських, обласних спортивних змаганнях

Постійно

Вчитель фізичної культури

5.

Брати участь у  міському етапі Всеукраїнського Фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я»

Щорічно

Психолог

Вчитель фізичної культури

6.

Забезпечення реконструкції та облаштування спортивних споруд, насамперед шкільного спортивного майданчику

Щорічно

Вчитель фізичної культури

7.

Забезпечення розвитку соціально-психологічної служби школи-інтернату  як багаторівневої системи, що забезпечує психолого-педагогічний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу, захист їхнього психічного, фізичного, соціального та духовного здоров’я

Постійно

Психолог

XII. Виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності

1.

Забезпечення проведення комплексу заходів з профілактики правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед дітей і підлітків

Постійно

Заступник директора з ВР

Психолог

Вихователі

2.

Сприяння активізації діяльності педагогічного колективу з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формування у дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві

Постійно

Заступник директора з ВР

Педагог-організатор

Вихователі

3.

Організація і проведення круглого столу на тему «Формування толерантності та взаєморозуміння в учнівському колективі».

протягом року

Психолог

 

4.

Організація і проведення очно-заочної консультації для вихователів «Виховання в учнів здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності»

Жовтень

Заступник директора з ВР